Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Googlebot

Googlebot to automatyczny program (tzw. web crawler lub robot) używany przez Google do indeksowania stron internetowych. Jego głównym zadaniem jest odwiedzanie stron WWW, pobieranie ich treści i przesyłanie do serwerów Google, gdzie są one analizowane i indeksowane. Dzięki temu strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google (SERP). Googlebot identyfikuje się w sieci poprzez user-agenta, co umożliwia serwerom rozpoznanie ruchu generowanego przez ten bot.

Googlebot działa poprzez systematyczne odwiedzanie stron internetowych i śledzenie linków, aby znaleźć nowe strony lub zaktualizować informacje o już zindeksowanych. Pobrane informacje są następnie przetwarzane i umieszczane w bazie danych Google, skąd są dostępne dla użytkowników wyszukiwarki.

Identyfikacja Googlebota

Googlebot identyfikuje się za pomocą specjalnego user-agenta. Przykładowy user-agent dla Googlebota może wyglądać tak:

Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; Nexus 5X Build/MMB29P) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/W.X.Y.Z Mobile Safari/537.36 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Kontrola robotów Google

Webmasterzy mogą kontrolować, które części swojej strony są dostępne dla Googlebota, używając pliku robots.txt. Mogą także korzystać z meta tagów i atrybutów, aby wskazać, jakie informacje powinny być zindeksowane lub zignorowane.

Rekomendacje
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Anna Dulęba
Anna Dulęba
Head Of Marketing, Domiporta.pl
Współpraca z Pawłem przy projekcie wyszukiwarki nieruchomości Domiporta.pl była przyjemnością. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu ruch organiczny w ciągu kilku miesięcy wzrósł o ponad 50%.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję