Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Black Hat SEO

Black Hat SEO (skrót: BHS) to metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi Google. Praktyki BHS polegają na wykorzystaniu podatności algorytmów wyszukiwarki na manipulację w celu osiągnięcia szybkich efektów, bez dbania o intencje i potrzeby użytkowników. To odwrotność techniki pozycjonowania White Hat SEO, która opiera się na działaniach zgodnych z wytycznymi Google w obszarze strony internetowej.

Charakterystyka działań BHS

  • Krótkoterminowe rezultaty. Black Hat SEO często daje szybkie efekty, ale są one nietrwałe, a witryny stosujące takie praktyki są narażone na kary od wyszukiwarek.
  • Naruszenie wytycznych dla webmasterów. Techniki Black Hat łamią wytyczne dla webmasterów ustalone przez wyszukiwarki.
  • Nieetyczne praktyki. Metody te często wprowadzają użytkowników w błąd, dostarczając im treści lub doświadczeń, których nie oczekiwali.

Przykładowe techniki BHS

  • Keyword stuffing. Nienaturalne umieszczanie słów kluczowych w tekście, w celu nasycenia strony frazami.
  • Cloaking. Prezentowanie innej treści na stronie użytkownikom, a innej robotom wyszukiwarek.
  • Ukrywanie treści i linków przed użytkownikami. Przykładowo tekst w kolorze tła, czcionka o rozmiarze 0 px.
  • Treści niskiej jakości. Automatycznie wygenerowane artykuły, kopiowane i tłumaczone z innych stron.
  • Systemy wymiany linków (SWL). Pozyskiwanie odnośników ze stron specjalnie przygotowanych w celu emisji linków pozycjonujących.
  • Doorway Pages. Automatycznie generowane strony dopasowane do słów kluczowych.
  • Blast SEO. Automatyczne pozyskiwanie linków na dużą skalę.

Konsekwencje stosowania Black Hat SEO

Witryny stosujące techniki Black Hat SEO są narażone na kary od wyszukiwarek, które mogą prowadzić do obniżenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania lub jej całkowitej deindeksacji. Ponadto takie praktyki mogą zaszkodzić reputacji witryny wśród użytkowników.

Rekomendacje
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Anna Dulęba
Anna Dulęba
Head Of Marketing, Domiporta.pl
Współpraca z Pawłem przy projekcie wyszukiwarki nieruchomości Domiporta.pl była przyjemnością. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu ruch organiczny w ciągu kilku miesięcy wzrósł o ponad 50%.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję